נטוורקינג – כדרך חיים

ורה אורמן כותבת על חוויית הנטוורקינג שלה ומספרת על הניסיון שלה ואיך הגיעה ליעדים מדהימים.

מזה שנים שאני משתתפת במפגשי נטוורקינג, ביקרתי בארגונים השונים, הייתי חברה ומשתתפת פעילה. השאלה הראשונה שאני נשאלת כאשר אנשים מדברים איתי על נטוורקינג היא – האם זה עובד לי. כשאתם שואלים האם זה עובד – למה אתם מתכוונים? רוב האנשים מאמינים ופועלים על פי האמונה, שנטוורקינג זה אפיק שיווק שאמור להביא תוצאה אחת – הפניות, כלומר לקוחות משלמים שנכנסים לעסק. ארגונים רבים מבססים ומטפחים אמונה זו, בונים את התוכנית העסקית שלהם בהתבסס על אמונה זו, ובעלי עסקים רבים משלמים דמי חבר, דמי ביקור ודמי כמה שיותר הפניות, והכל במטרה לקבל הפניות. כן נכון, שמעתי לא פעם על עסקים שנבנו וצמחו מהפניות האלה. אבל בעיניי, ראיית מפגשי הנטוורקינג כמקור של הפניות ומדידת הצלחת פעילות זו על פי כמות ההפניות הנכנסות כתוצאה מפעילות זו לעסק, חוטאת למהות של מוסד הנטוורקינג. למה?

בואו נבדוק מהי הגדרת נטוורקינג בוויקיפדיה:

(רִישּׁוּת עסקי) נטוורקינג הוא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. מהגדרה זו אנו למדים שני דברים. הדבר הראשון הוא, כאשר אומרים נטוורקינג שורש המילה מתכוונת לנט – רשת (בעברית), והדבר השני הוא כי אותה הרשת עשויה להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. מעולה! רגע, אבל איפה כתוב שזה חייב לייצר הפניות? נכון. לא כתוב. קריאה מעמיקה של כל ההסברים המתלווים להגדרה המופיעה בוויקיפדיה מביאה למסקנה חד משמעית, שאין הכוונה להפניות.

אז איך עושים נטוורקינג כמו שצריך?

קודם כל מבינים שזה לא אפיק שיווק, אלא שזו הדרך ליצירת רשת עסקית של מערכות יחסים, עדיף, ארוכות טווח. לאחר מכן, עושים תיאום ציפיות (החוזה שבעל פה שהינו בסיס להצלחת כל מערכת יחסים). כלומר, מה בעל עסק נותן ומה הוא מקבל. מה שהוא נותן, זה את הזמן שלו, כאשר הוא משתתף במפגשים, מקיים פגישות תכופות בנפש חפצה, מכיר באופן אישי את בעלי העסקים השונים, ומנסה באמת ובתמים לסייע להם בכל מה שאפשר כדי לתרום להצלחתם. מה שהוא מקבל בתמורה, זו רשת ענפה של בעלי עסקים מתחומים שונים, שגם כן מעוניינים לסייע לו, ושבהם יוכל להיעזר בכל הקשור לעסק שלו, לסיעור מוחות, לפיתוח רעיונות חדשים, להמלצה ללקוחות שלהם, לתמיכה ועוד, וכן – גם להפניות.

מניסיון אישי:

אני יכולה להעיד, שרק כאשר הכרתי את נטוורקינג ויין, התחלתי לעשות נטוורקינג כדרך ליצירת קשרים, ללכת למפגשים כחלק מהפעילות העסקית הקבועה שלי, התחלתי לראות תוצאות בעסק שלי, שהן אלה שהביאו את התוצאה הרצויה – יותר לקוחות מדויקים לי, בלי קשר לכמות הפניות שקיבלתי או לא קיבלתי. במהלך המפגשים שמעתי הרצאות שהרחיבו לי את הידע העסקי, יצרתי קשר עמוק עם קולגה שאיתה אנחנו עושות סיעור מוחות מקצועי, פגשתי אנשי מקצוע חדשים שאת המקצועות שלהם לא הכרתי מקודם. הם שחשפו אותי לעולמות חדשים, שפתחו לי את הראש לרעיונות שלא חשבתי עליהם לפני כן, כאשר הייתי ממוקדת בהפניות. למדתי דרכים חדשות לשווק את העסק שלי, בכוחות עצמי, פגשתי אנשי מקצוע שתרמו בצורה משמעותית לעסק שלי, לנראות הדיגיטלית שלו, ולשירותים שאני מציעה ללקוחות שלי. הפלטפורמה עודדה אותי לכתיבה, שהובילה לפיתוח רעיונות חדשים, התחלתי להרצות וזה הוביל אותי לבניית הרצאות משלי והגשמת חלום – סדנה משלי, עליה חלמתי תקופה ולא העזתי. בשורה התחתונה כל אלה תרמו לפיתוח העסקי בעסק שלי, לשיפור דרכי השיווק בעסק, שלא היו קורים, אם הייתי ממוקדת בהפניות.

אז תעשו נטוורקינג איכותי, באופן קבוע – זה משתלם ובעיקר מהנה.

בהצלחה!

הכותבת: ורה אורמן – נשים בונות הון

ורה אורמן

קצת עלינו...

ברוכים הבאים לנטוורקינג של העולם החדש! הדרך לקדם את העסק ע"י נטוורקינג איכותי וערך מוסף גבוה.

מפגשים קרובים

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן