טעויות של בעלי עסקים בנטוורקינג או – למה אני לא מקבל הפניות

הבסיס של נטוורקינג הוא יצירת הכרויות ושיתופי פעולה להעברת הפניות בין בעלי עסקים, יש כאלו שמקבלים יותר הפניות ויש כאלו שפחות או לעתים כלל לא.

זה יכול לנבוע ממספר גורמים וחשוב מאוד לעשות – בחן את עצמך ולראות איפה אתם עומדים.

תזכיר לי מי אתה? – להגיע למפגש נטוורקינג אחד זה יופי אבל אם אין התמדה לרוב הקשר מתמוסס ולא זוכרים. חשוב להתמיד ולהגיע וגם להמשיך את הקשר אחרי.

אין תשובה – אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מצוינים אבל אם לא תענו לטלפון או תחזירו תשובה בזמן, זה גורם לצד השני להרגיש שאין יחס מצידכם וייתכן שלא ינסו שוב.

כמה עוד אני אחכה?! – הפנו אליכם לקוח פוטנציאל, הייתה שיחה טובה ואפילו מצוינת וצריך להוציא הצעת מחיר שלעתים יכולה לקחת ימים ויותר להגיש. לרוב בצד הממתין הסבלנות מאוד מועטה ואתם עלולים להצטייר כלא מקצועיים ותפסידו את הלקוחות הפוטנציאלים וגם את המפנה.

נטוורקינג

רק לקחת ולקחת – יש הרבה נטוורקינג שיוצרים הפניות איכותיות ובשמחה רבה, אפילו שזה לא נראה כך, יש ציפייה שגם אתם תתאמצו באותה מידה. ללמוד ליצור הפניות זו לא אומנות אבל זה אימון, לפעמים צריך לחפש להפנות ובעיקר ללמוד על הצד השני כמה שיותר שזה יקל על יצירת ההפניה.

שמעתי ש… – "זה עולם קטן מאוד" הוא שם של שיר וגם יכול לתאר את עולמנו, מאוד חשוב להקפיד להיות הוגנים עם הסביבה העסקית שלנו ולתת את השירות הטוב והמקצועי ביותר על מנת שהשם שלכם יתואר בחיוב בכל מצב אפשרי, אין לדעת מי מכיר את מי.

אף אחד לא חייב לכם כלום – המפגשים באופן טבעי יוצרים חיבורים וקרבה בין המשתתפים באופנים שונים. אלא אם יש כבר היכרות וחיבור עסקי לאורך זמן, אי אפשר לקחת בשום אופן את הקשר כמובן מאליו ולדרוש בשם ההיכרות שיעשו עבורכם שיווק לעסק (גם לא לייק לדף העסקי), אפשר להציע ולבקש ולקבל את התשובה גם אם היא שלילית.

כל מה שנכתב כאן הוא כתוצאה משנים רבות של ניסיון בעולם העסקים הקטנים והנטוורקינג, אנחנו לא תמיד שמים לב לפעולות שאנחנו עושים ואיך הן יכולות להשפיע על העתיד העסקי שלנו.

נכון שאף אחד לא מושלם אבל מצוין לשאוף לכך… בהצלחה!

קצת עלינו...

ברוכים הבאים לנטוורקינג של העולם החדש! הדרך לקדם את העסק ע"י נטוורקינג איכותי וערך מוסף גבוה.

מפגשים קרובים

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן