איך ליצור נטוורקינג שעובד לך

טל שרון מספרת על הדרך שלה בעולם הנטוורקינג, מה למדה ומה ממליצה שעבד לה. מוזמנים לקרוא.

קודם כל צריך להתחיל והכי קל זה להתחיל  באינטרנט, שם הכל זמין וניתן למצוא מידע רלוונטי בקלות.

חפשו נטוורקינג זמין לכם מבחינת מיקום ומועדים. מעבר לכך חשוב מאוד למצוא נטוורקינג שייתן לכם ערך וגם חשיפה לקהל יעד רלוונטי. אם אתם מחפשים בעלי עסקים מתחומים מסוימים לשיתופי פעולה או שאתם מעוניינים לקבל מידע לגבי קידום העסק בדרך זו או אחרת תכוונו את החיפוש עד כמה שניתן בהתאם למה שהעסק שלכם צריך. 

חשוב מאוד לזכור – זה לא יעבוד אם לא תתמידו. נכון שלפעמים קורה שמגיעים למפגש או שניים ואז בדיוק מכירים את מי שרצינו או שנוצר שיתוף פעולה מעולה שבצידו שכר ראוי אבל זה עניין של מזל ולרוב זה לא קורה. כדי ליצור קשרים לאורך זמן שיניבו הכנסות חייבים להתמיד. מה זה להתמיד אתם שואלים? לפחות 3-4 מפגשי נטוורקינג בחודש. 

ואם חשבתם שזה הרבה אז זה לא נגמר רק בזה.  כדי שתוכלו לייצר קשרים מניבים וגם לראות את התוצאה בחשבון הבנק שלכם, אתם חייבים להכיר את האנשים שרלוונטיים עבורכם בפגישות אחד על אחד. נכון. הכי טוב זה להיפגש עם כולם כי אי אפשר לדעת מאיפה יגיע הלקוח הבא אבל זו משימה לא פשוטה, למרות שבתחילת הדרך כשאתם עוד לא ממש עמוסים בעבודה, עוד אפשר לעשות את זה.  לכן עשו לכם סינון ראשוני וזכרו שיש לעשות פגישות אחד על אחד כדי שיכירו אתכם ויזכרו אתכם טוב יותר. כמה? 2-3 בשבוע.

עשו לכם רשימה של האנשים שנפגשתם איתם, מי הם, מה הם עושים,  מה גרם לכם לחבב אותם, על בסיס מה נוצר הקשר, למי אתם חושבים שכדאי לחבר אותם והמליצו להם על אנשים שכדאי שיפגשו איתם כדי להגדיל את מעגל ההיכרויות שלהם. אנחנו פה כדי לתת.

עקבו אחר ההפניות שאתם עושים. בסופו של יום כשאתם ממליצים ללקוח פוטנציאלי על בעל מקצוע רלוונטי,  השם שלכם גם הוא עומד למבחן.  אל תפנו רק לשם ההפניה ולאחר שהפנתם בררו בקצרה עם בעל המקצוע וגם עם הלקוח איך זה התקדם ומה הייתה ההתרשמות.

גם אם קיבלתם משוב שלילי מאדם אליו הפניתם בעל מקצוע שאתם סומכים עליו אל תסיקו מסקנות נמהרות. פנו לבעל המקצוע והפנו את תשומת ליבו לעניין. יתכן והיו חוסר הבנה או חוסר תקשורת בין הצדדים מכל סיבה שהיא וייתכן שכשתסבו את תשומת ליבו של בעל המקצוע לכך הוא יוכל לשנות או לפעול לטובת אותו לקוח פוטנציאלי וכך תעזרו לאותו בעל מקצוע לשפר את עבודתו וללמוד כיצד לתת שירות טוב יותר בפעם הבאה.

דבר אחרון – כשמבקשים מכם הפניה, הפנו לשני בעלי מקצוע באותו תחום עליהם אתם ממליצים. ככה אתם נותנים לצד השני אופציות נוספות, אפשרות להשוות ולבדוק למי יש לו חיבור טוב יותר.

וחוץ מזה, לאחר ביצוע ההפניה הודיעו על כך למי שהמלצתם עליו, ככה הוא ייזכר שאתם פה וגם יידע שאתם ממליצים עליו.

עו"ד טל שרון – מתמחה באזרחי ודיני עבודה

עו"ד טל שרון

קצת עלינו...

ברוכים הבאים לנטוורקינג של העולם החדש! הדרך לקדם את העסק ע"י נטוורקינג איכותי וערך מוסף גבוה.

מפגשים קרובים

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן