על חיבורים רגשיים, בכתיבה ובנטוורקינג

על חיבורים רגשיים, בכתיבה ובנטוורקינג – גיל מרטנס
לראות ולהיראות. זה נשמע אמנם כמו סלוגן לאירוע יח"צ מהדור הישן, אבל זה לגמרי מה שאנחנו צריכים לעשות כבעלי עסקים.


בעולם האמיתי, וגם בזה הווירטואלי, אנחנו רוצים לקרב אלינו אנשים. אנחנו רוצים שיכירו אותנו ואת מה שאנחנו עושים, ואנחנו רוצים שיתחברו אלינו רגשית. אנחנו מבינים שחיבור רגשי לעד יהיה הבסיס לשיתופי פעולה ולעסקים. זו הסיבה שאנחנו משתתפים בנטוורקינג. אבל מה עושים עם כל המדיות הדיגיטליות?
איך יוצרים חיבור רגשי? אוהו. נדמה לי שקטונתי. אבל אם להוריד את זה רגע לקרקע, אני יכולה לחשוב על כמה דרכים להפוך את הכתיבה שלנו ליותר אישית, נגישה ומקרבת. ושימו לב שלא אמרתי את המילה שיווק, כן?
בסוף קראו את כל מה שכתבתי ותשימו לב שזה נכון לנטוורקינג בדיוק באותו האופן שזה נכון לכתיבה.

אבל קודם כל בואו נבין מדוע אנחנו בכלל צריכים היום לכתוב און ליין?
הלקוחות שלכם מסתובבים לא רק בעולם הפיזי, אלא גם בווירטואלי. וגם שם הם מחפשים פתרונות לבעיות ולצרכים שלהם. הם מחפשים מידע, שירותים ומוצרים ונתקלים בתכנים שיכולים לתת להם מענה. דמיינו לעצמכם שאותם תכנים הם שלכם? אהה! בינגו. לקוח הגיע אליכם, למד מכם משהו או קיבל מידע, והנה יצרתם היכרות ראשונית נעימה.
זה אמנם נחמד לגמרי שאנשים מגיעים אלינו מפה לאוזן, וזה גם נכון ומדויק, אבל לא תמיד זה מספיק. אם אנחנו רוצים להגיע ליותר לקוחות, אנחנו צריכים לייצר תכנים שיגרמו להם למצוא אותנו. אנחנו צריכים לייצר תכנים שיגרמו להם להכיר אותנו ולהתחבר אלינו.

ועכשיו לקטע האמנותי – איך אפשר לייצר חיבור רגשי גם דרך כתיבה?
1. ראיית הקוראים – זה לא תמיד נעים לשמוע, אבל אני אכתוב את זה בכל זאת: אנחנו לא באמת מעניינים אף אחד. בטח שלא וירטואלית. הקוראים יבואו לקרוא את התוכן שלכם אם יצא להם משהו מזה. ומהר מאוד הם יבינו אם יוצא להם משהו מזה או לא. התוכן שעובד הכי טוב הוא תוכן שפותר בעיות לאנשים, גורם להם להזדהות או עונה להם על הצרכים. הקוראים יבחנו את התוכן שלכם לפי מה שיוצא להם ממנו. על מנת לכתוב עבור הקוראים, אתם צריכים להתחבר אליהם, לשים אותם במרכז, לדעת מהם הצרכים שלהם. וזה מעביר אותנו היישר לנקודה הבאה.
2. נדיבות – התוכן הכתוב שלכם לא יחליף פגישה פנים אל פנים איתכם, ולכן אני בעד להיות נדיבים בידע שאתם נותנים דרך הכתיבה. כשאתם נדיבים בידע שלכם, אתם למעשה משיגים כמה מטרות: אתם עוזרים לאחרים (מטרה נעלה בפני עצמה), אתם ממתגים את עצמכם בבעלי ידע וכנדיבים, ואתם מקרבים אליכם אנשים. כי בסופו של עניין – עם מי אנשים רוצים לעשות עסקים? למי הם רוצים לפנות? אל מומחים שיש להם ידע, שלא מהססים לחלק אותו ויודעים איך להנגיש אותו.
3. פשטות – כתבו בדיוק כמו שאתם מדברים, בגובה העיניים. זה הזמן לזנוח את המילים המקצועיות, הז'רגון המקצועי, המשפטים המסורבלים והפסקאות הבלתי נגמרות. כתבו על מנת שיבינו אתכם. וכדי שאנשים יבינו, זה צריך להיות פשוט. איך עושים זאת? תוכלו לקרוא כאן.
4. אותנטיות – היו אתם עצמכם. אל תנסו לחקות אחרים, אל תנסו להצחיק אם אין לכם יכולת לספר בדיחה, ואל תסחפו לתיאורים בנוסח דיקנס אם לא קראתם ספר מעולם. זיוף מריחים מקילומטרים, גם כשהוא און ליין. עוד על כתיבה אותנטית, כאן.
5. מיתוג – רוצים שהקורא יבין שאתם מומחים בתחומכם? השקיעו בכתיבה שלכם. שלבו נתונים ודוגמאות (מחקר היא לא מילה גסה!), השקיעו בעריכה, תלכו ללמוד איך לכתוב טוב יותר, הקפידו לקבל השראה ורעיונות.
6. פרגון לאחרים – מבחינתי מדובר בסוג של אבקת קסם. זה נותן הרגשה טובה למי שאתם מפרגנים לו, למי שקורא, וגם לכם.

מוזמנים לבלוג שלי לקבלת עוד המון כלים לכתיבה טובה יותר עבור העסק שלכם – https://www.blocal.co.il/
וכמיטב המסורת (שלי), נסיים בשיר. כי הכל כבר נאמר במוזיקה ?
https://www.youtube.com/watch?v=y2RKb1R7jM0

גיל מרטנס

קצת עלינו...

ברוכים הבאים לנטוורקינג של העולם החדש! הדרך לקדם את העסק ע"י נטוורקינג איכותי וערך מוסף גבוה.

מפגשים קרובים

אנחנו גם בפייסבוק

דילוג לתוכן